ביידן ברך על דברי לפיד: "לא יכולתי להסכים יותר"

שלמה ריזל No Comments on ביידן ברך על דברי לפיד: "לא יכולתי להסכים יותר"

הנשיא האמריקני כתב לאחר דברי ראש הממשלה באו"ם בדבר תמיכתו בהקמת במדינה פלסטינית: "הסכם עם הפלסטינים, המבוסס על שתי מדינות לשני עמים, הוא הדבר הנכון"

צילום: הבית הלבן
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן ברך על 'נאום שתי המדינות' של ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד בעצרת הכללית של האו"ם. "הסכם עם הפלסטינים, המבוסס על שתי מדינות לשני עמים, הוא הדבר הנכון לביטחון ישראל, לכלכלת ישראל ולעתיד ילדינו. לא יכולתי להסכים יותר", כתב ביידן.

video
play-sharp-fill

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי הגיבה אמש: "אני מברכת את ראש הממשלה לפיד על נאום ציוני חשוב ואסטרטגי למדינת ישראל מעל במת האו״ם הערב. מפלגת העבודה תמשיך לתמוך ולקדם את האינטרס הישראלי של הסדר מדיני שיבטיח את המשך שגשוגה ועתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

בימין תקפו את דבריו של לפיד. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר כי "נאומו של לפיד כולו חולשה והרכנת ראש. אחרי שממשלת הימין בראשותי הורידה את המדינה הפלסטינית מסדר היום העולמי, אחרי שהבאנו 4 הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב שעקפו את הווטו הפלסטיני, לפיד מחזיר את הפלסטינים לקדמת הבמה העולמית ומכניס את ישראל ישר לתוך הבור הפלסטיני", אמר נתניהו והוסיף כי ממשלה בראשותו לא תאפשר זאת "לא ניתן להקים חמאסטן על גבול כפר סבא, פתח תקווה ונתניה".

video
play-sharp-fill

יו"ר הציונות הדתית, חה"כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "המשמעות של נאום לפיד באו"ם היא חזרה לימי אוסלו הארורים. מילים גבוהות ונעימות לאוזן שעוטפות כניעה מבישה לטרור וחתירה לחלוקת הארץ, מסירת שטחים וגירוש רבבות יהודים מבתיהם. אסור לתת לזה לקרות".

חה"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה: "לפיד וגנץ ימכרו הכל תמורת הכיסא. הנאום שיועד לקנות את טיבי ועוד, זכה לתגובה פלסטינית קלאסית – תוך כדי הנאום: עוד פיגוע טרור. גנץ-לפיד הם סכנה לישראל".

מוקדם יותר אתמול ספג לפיד ביקורת מתוך הממשלה, מהשרים בנט, סער וליברמן.

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט מתח ביקורת על הנאום הצפוי של לפיד: "הדרך שהובלתי כראש הממשלה: לא לריב עם כל העולם ללא צורך, אך גם לא להתקפל ללא צורך. אין שום מקום או היגיון להציף מחדש את רעיון המדינה הפלסטינית. השנה היא 2022, לא 1993. גם ידידי האמת של מדינת ישראל לא מצפים מאיתנו להתפשר על בטחוננו ועתידנו. אין שום סיבה להתנדב לכך".

שר האוצר, איווט ליברמן כתב: "על רקע גל הטרור הפלסטיני והאמירות השערורייתיות של אבו מאזן בברלין, כל הדיבורים על הקמת מדינה פלסטינית הם בגדר כניעה לטרור. הצהרות מן הסוג הזה מצד ההנהגה הישראלית מסייעות לאבו מאזן ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים להתחמק מחובתם להיאבק בטרור".

שר המשפטים, גדעון סער הבהיר: "הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון תסכן את בטחון ישראל. רוב העם בישראל ונציגיו לא יאפשרו לזה לקרות".



0 תגובות